Het begin van… alles

Het begin van… alles

Waar komen mensen vandaan? Hoe ontstaan wolken? Wie heeft het internet uitgevonden? Kinderen zijn constant opzoek naar kennis en kunnen daardoor de oren van je hoofd af vragen. Het boek Van oerknal tot robot geeft antwoord op de vraag hoe iets is ontstaan. Van het miljarden jaren oude heelal tot hedendaagse robots.

Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere de maan, die een knallende entree maakte en mensen die al snel rechtop liepen. Het boek bevat ook informatie over het begin van niet tastbare onderwerpen: zo leert het boek hoe vakantie is ontstaan en hoe soldaten uit de Tweede Wereldoorlog per ongeluk een god hebben gecreëerd.

Dit boek is leuk om te lezen voor zowel kinderen als volwassenen. De gebruikte taal is helder en leest daardoor makkelijk door. Het boek is voorzien van illustraties die soms functioneel, maar vooral grappig zijn. Ieder onderwerp beslaat twee pagina’s vol informatie over het ontstaan en de ontwikkeling hiervan.

Het boek is zeer geschikt voor het thema van de Kinderboekenweek: Raar maar waar! Tot 1 maart 2016 kost Van oerknal tot robot slechts 12,50 euro in plaats van 14,95 euro.

Van oerknal tot robot
Marc ter Horst en Eliane Gerrits
Gottmer Uitgevers
Hardcover, 96 pagina’s, 14,95 euro (tot 01-03-2016, 12,50 euro)