Wilde dieren van het woud

Terwijl Alicia de spin rustig haar web aan het spinnen is, doen verschillende dieren uit het woud beroep op de veelzijdige zijden draden uit haar achterlijf. Maxim de leguaan staat de bibberen van de kou en wil wel een lekker warm dekentje, Horatio de duizendpoot heeft pijn aan zijn voetjes en kan wel wat schoenen gebruiken en Olivier het klauwaapje staat te springen om een paar zijden lianen om aan te slingeren. Alicia is de beroerdste niet en spint erop los voor haar vriendjes, totdat ze geen zijden draad meer over heeft om haar web af te maken. Kunnen Maxim, Horatio en Olivier misschien nu ook iets voor haar betekenen?

In het rijk geïllustreerde prentenboek Wilde dieren van het woud gaan kinderen mee op avontuur met deze en vele andere dieren. Na elk verhaal volgen twee pagina’s met natuurfoto’s en interessante weetjes over het desbetreffende dier. Doordat de schrijvers een goede balans hebben weten te vinden tussen feiten en fictie, leren kinderen zo op toegankelijke wijze de wilde dieren en de natuur kennen.

Die natuur is mooi, maar tegelijk ook kwetsbaar, meldt samenwerkende partij het Wereld Natuur Fonds (WNF) achterin het boek. Zij wil de onmisbare natuur doorgeven aan de volgende generatie en met dit boek liefde voor dieren en hun leefomgeving kweken bij de allerkleinste. Het WNF heeft daarom ook de WNF-Bamboeclub opgericht. Wilde dieren van het woud is geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar.

Lucas Arnoldussen en Marie-José Balm
Uitgeverij Clavis