Ervaringen

Biologie Plus inspireert en motiveert om aan de slag te gaan met natuur, wetenschap en techniek in het basisonderwijs. Hierboven kun je een aantal reacties van onze Biologie Plus Scholen lezen.

Wil je weten hoe onze jaarlijkse NWT-conferentie wordt ervaren?
Werp dan een blik op het filmpje van de conferentie van 2013 (Afvalbak Aarde), de conferentie van 2014 (Actie=Reactie) en de conferentie van 2015 (Spanning & Sensatie).

Eerder maakte wij het lespakket rondom het televisieprogramma HMS Beagle van de VPRO en Darwins evolutietheorie. Bekijk hier het filmpje van kinderen aan de slag met de spullen.

Overige ervaringen:
'Ik wil jullie even melden dat het mammoetspel uit de Basisklapper een GROOT succes was in mijn groep 5! We werken momenteel rondom het thema prehistorie, dus deze les sloot perfect aan.'
- Jolijn Bruins, De Werkschuit Zwolle

'Binnen onze projecten voor biologie maken wij gebruik van de Basisklapper van Biologie Plus. De Basisklapper zorgt ervoor dat onze lessen niet alleen aansluiten bij de kerndoelen, maar dat er voor iedere bouw prachtige opdrachten zijn ontwikkeld die aansluiten bij de belevingswereld van onze leerlingen. Vorig jaar hebben we een nieuw project gedraaid op basis van de lessen van de Basisklapper. Vanaf groep 4 hebben de leerlingen gewerkt met het thema Bloemen en Planten. Binnen dit thema is er een logische opbouw: aarde (fossielen), bloemen, groeien, werken met boomschijven etc. Hierin stond in de middenbouw het beleven, ontdekken & ervaren centraal en de bovenbouw ging het vooral over experimenten. Dit schooljaar zal er wederom een project ontwikkeld worden op basis van de Basisklapper van Biologie Plus.
- Dorien Stuivenwold - Directeur Basisschool Da Vinci Zoetermeer

‘Ik heb het idee dat het biologie-gevoel nu ook bij de kinderen aankomt en dat vind ik het allerbelangrijkste.’

- Ida Staal, leerkracht groep 5 en 6, CBS de Meander Groningen

‘Je komt veel te weten over dingen waar je eerst niet zo bewust over nadacht.’