Basisnet

Stichting Basisnet zet zich in om de aandacht voor natuurwetenschappen en techniek op basisscholen te bevorderen.

Centraal staat het ‘onderzoekend leren’ vanuit de leefwereldcontext van de leerlingen. Met een goede verankering van de aandacht voor natuur(wetenschappen) en techniek wil de Stichting Basisnet enerzijds bijdragen aan een evenwichtige algemene ontwikkeling en anderzijds de aansluiting op de exacte vakken in het voortgezet onderwijs versoepelen.

Jong ontwikkelde belangstelling voor de verscheidenheid van de natuur en de ervaring dat via (eigen) onderzoek een begrip ontstaat over de aard en oorzaak van natuurverschijnselen, zijn daarbij van belang.

Meer weten of een informatiepakket thuisgestuurd krijgen? Mail naar despil@planet.nl

Een houten sterrenstelsel biedt genoeg mogelijkheden om uit te proberen en te ontdekken.
    Hoe hard waait het? Meet het met een windmeter.
    Een sterrenblik maak je zelf. Daarna in het donker verschijnt jouw eigen hemel.
    Kinderen onderzoeken elkaars hartslag met een echte stethoscoop.