Nieuwe koers Biologie Plus

Nieuwe koers Biologie Plus

‘Biologie Plus helpt basisscholen om structureel aan de slag te gaan met natuur, wetenschap en techniek’, valt te lezen op onze website. Om aan deze mission statement te voldoen, hebben we jarenlang nieuws, lesideeën, praktische tips en achtergrondverhalen op de website gepubliceerd en tweewekelijkse gebundeld in een nieuwsbrief. En met succes! Toch denken we dat het nóg beter en efficiënter kan.

Vernieuwing
Het is daarom tijd voor vernieuwing. Biologie Plus gaat van koers veranderen en leerkrachten nog beter helpen om natuur, wetenschap en techniek de klas in te brengen. Van excursies tot lesideeën, en van trainingen tot de jaarlijks terugkerende Natuur, Wetenschap en Techniekconferentie. De toon wordt serieuzer, de inhoud relevanter.

Verzamelplaats
Ten eerste moet Biologie Plus een verzamelplek worden van excursies voor leerkrachten en hun klas die door het hele land worden georganiseerd. Ook moet het dé plek worden om relevante lesideeën op te doen, en om kant-en-klare lespakketten en ander lesmateriaal met een druk op de knop te vinden. Tot slot blijven we natuurlijk doorgaan met het aanbieden van trainingen op maat, zoals de microscopietraining, én blijven we de jaarlijks terugkerende en succesvolle Natuur, Wetenschap en Techniekconferentie organiseren.

Wat verdwijnt er?
Bij het ontstaan van iets nieuws, moet er ook iets verdwijnen. Dat betekent geen nieuwsberichten over biologisch getinte onderwerpen, geen recensies van kinderboeken en ook geen vragenrubriek meer. We denken dat er voor leerkrachten genoeg op het internet te vinden is op dit gebied en willen juist iets unieks bieden. Verder zal de nieuwsbrief in een lagere frequentie verschijnen, namelijk een keer in de maand.

Help ons!
We kunnen natuurlijk van alles bedenken, maar om deze veranderingen tot een succesvol einde te brengen kunnen we jouw input goed gebruiken! Wie weet er nou beter waar een leerkracht behoefte aan heeft dan de leerkracht zelf? Laat daarom vooral horen wat je van onze plannen vindt en waar je eventueel nog behoefte aan hebt. Wij verwerken die feedback dan bij het concretiseren van onze plannen. Zo hopen we leerkrachten nog beter te kunnen bedienen in het enthousiasmeren van hun leerlingen voor natuur, wetenschap en techniek. Mail je feedback naar: schie@nibi.nl

foto Steijn van Schie door
Steijn van Schie