Social media-enquête: positief, maar meer activiteit

Natuurnieuws
Social media-enquête: positief, maar meer activiteit

2021 begon met inzicht krijgen in de NIBI-social mediakanalen. Op de grote social media-equête kwamen 152 reacties. Onder de respondenten zaten veel mensen uit het onderwijs (38 basisschoolleerkrachten en 52 voortgezet onderwijsdocenten), maar ook studenten, onderzoekers en meer. Uit de gegeven antwoorden blijkt dat het merendeel van de volgers tevreden is over de inhoud van onze berichten, maar wordt er met name meer activiteit van het NIBI gewenst op alle kanalen die we op dit moment gebruiken. Naast de updates van de site en het nieuws over evenementen zien jullie ook graag een kijkje achter de schermen en biologische weetjes. Zoals verwacht, blijkt er een duidelijk verschil tussen docenten in het basis- en voortgezet onderwijs. Docenten in het primair onderwijs zoeken voornamelijk proefjes en zouden graag een Pinterest-pagina zien. Terwijl middelbare schooldocenten zoeken naar actuele onderzoeken en verhalen voor in de les.

De afgelopen weken zijn de eerste aanpassingen gedaan om de NIBI-kanalen te verbeteren. De NIBI-foto van de maand is in het leven geroepen. Elke maand heeft een nieuw thema waarbij de volgers hun mooiste foto kunnen insturen; daarmee maak je gelijk kans om in Bionieuws te verschijnen! Meedoen kan via Facebook en Instagram. Daarnaast is NWenT Pinterest pagina nieuw leven ingeblazen. Deze staat nu boordevol inspiratie voor bijzondere experimenten, creatieve opdrachten en andere leerzame activiteiten. Daarentegen zijn er enkele kanalen samengevoegd om overzicht te behouden. Zo is het laatste nieuws over de Week van Biologie vanaf nu te lezen op de NIBI Facebookpagina. Ook de komende tijd zal er hard gewerkt worden om de social mediakanalen nog leuker en interessanter te maken, dus zorg ervoor dat je ons volgt!

Onder de respondenten zijn vijf cadeaubonnen verloot. De winnaars hebben inmiddels bericht gehad.

Waar kun je ons vinden?

Facebook: @instituutvoorbiologie, biologiedocenten (VO) en leerkrachten natuur en techniek (PO)

Instagram: @instituutvoorbiologie en @natuurentechniek

LinkedIn: Nederlands Instituut voor Biologie en Natuur, Wetenschap en Techniek in het basisonderwijs

Pinterest: @nwentpuntnl[SB1]

Twitter: @Biologie_NIBI

Opgeheven

Week van de Biologie Facebookpagina: updates over de week van de Biologie zijn te vinden op de bijbehorende website,via de NIBI-Facebookpagina en NIBI-Instagram

Biologie Plus Facebookpagina: blijf op de hoogte van updates en nieuwe lesideeën door onze NWenT website in de gaten te houden, lid te worden van de groep Leerkrachten Natuur en Techniek en/of meld je aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Biologie Plus Twitter: volg onze Instagram, LinkedIn, Pinterest en/of nieuwsbrief voor de nieuwste updates.

Wil je niks missen?

Zet de Facebook-pagina dan in jouw favorieten! Ga naar de pagina, druk op de knop met de drie puntjes en verander de ‘instellingen voor volgen’.

Voor de Instagram en LinkedIn-pagina zet je eenvoudig de meldingen aan door op de NIBI-pagina rechts bovenin op het belletje te klikken.

Tips, opmerkingen of vragen over onze social mediakanalen? Stuur ons een bericht via social media of mail naar keessen@nibi.nl.

foto Shira Bonnink door
Shira Bonnink